Thursday 19 August 2010

di akhir zaman

Salamu alaikum.

tergerak hati saya ingin menaipkan ini setelah semalaman mendengar dan mencari informasi yang sungguh saya tidak sedari sepanjang saya bernafas di atas muka bumi ini. sedar tak sedar, banyak juga yang saya cungkil dari internet. bermula dari ceramah agama dari Sheikh Imran Hussein tentang Dajjal dan Al-Masehi sehinggalah kepada pencarian tentang Raja Zulkanain dan Yakjuj Makjuj. Berikut adalah ringkasan tentang apa yang dapat sepanjang malam/pagi saya berjaga. Harapnya dapat menambahkan sedikit rasa keinsafan di dalam diri kita insha'Allah.

1) Dajjal sudah pun hadir tanpa kita menyedari. Seperti yang telah dinyatakan; ianya datang selama 40 tahuun. 1 hari pertama seperti 1 tahun, 1 hari kedua seperti seminggu. 1 hari ketiga seperti sebulan, dan hari-hari seterusnya seperti hari-hari yang kita lalui.

2) Dajjal sebenarnya menipu Bani Israel dengan menjadi Al-Masehi (Nabi Isa A.S). Antara bukti kewujudan kedatangan Al-Masehi adalah:

  • Merampas Tanah Suci Bani Israel dari tangan bukan Yahudi
  • Mengembalikan Bani Israel ke Tanah Suci - Baitul-Maqdis
  • Membangunkan Baitul-Maqdis
  • Menjadi kuasa dunia seperti kerajaan-kerajaan yang lepas.
3) Daripada bukti terdahulu; mereka telah berjumpa dengan Dajjal (ketika ini zaman Rasulullah SAW) di sebuah pulau yang besar. Ketika ini Dajjal dengan tangan dan kaki terikat bertanyakan tiga soalan kepada mereka:

  • "Adakah Nabi yang Ummi telah sampai ke Madinah?" mereka katakan ya. Dajjal berkata "Maka sesiapa yang mengikuti Nabi itu tidak sia-sia"
  • "Adakah tanaman kurma masih banyak di tanah Arab?" mereka katakan ya. Dajjal menjawab "Maka, keadaan itu tidak akan kekal"
  • "Adakah lautan Galille (sumber air Israel) masih banyak?" mereka jawab ya. Maka Dajjal berkata "Ketika air di lautan itu surut, maka itu tandanya aku akan keluar"
4) Ramai mengatakan pulau yang besar itu adalah Britain. Ini kerana Britain yang memulakan Deklarasi Balfour untuk membuka dasar membawa kaun yahudi secara 'halal' ke Palestine. Ini dikatakan "hari pertama" bagi Dajjal.

5) Ketika Perang Dunia Kedua, Britain telah 'dipaksa' melepaskan Israel dan ketika ini ia disokong oleh Amerika Syarikat. Ketika ini, sistem kapitalis dan pemerintahan dunia oleh AS telah bermula. Israel sedikit demi sedikit dibina dari segi infrastruktur dan ketenteraan. Semua ini disokong oleh sistem riba (wang kertas) oleh AS. Ini dikatakan 'hari kedua' Dajjal.

6) Sedikit masa lagi, 'hari ketiga' Dajjal akan bermula. Ini akan bermula dengan jatuhnya sistem wang oleh AS (harga USD sudah semakin tidak stabil) dan semua pemerintahan akan dipindahkan kepada Israel. Ketika ini, ia akan menguasai dunia dengan peperangan. Walau bagaimanapun, pemerintahan ini tidak lama.

7) Ini kerana, akan turunnya Imam Mahadi untuk membunuh Dajjal. Dan ketika ini juga akan turunnya Al-Masehi yakni Nabi Isa AS.

8) Setelah Dajjal ditumpaskan, Nabi Isa akan memerintah sementara dan wafat. Kemudian, akan keluarlah Yakjuj dan Makjuj.

9) Dinding besi yang dibina oleh Raja Zulkarnain untuk menyekat Yakjuj dan Makjuj ini akan hancur lebur. Ini adalah Gunung berapi Elbrus di Caucacus, sempadan Rusia dan Georgia. Yakjuj dan Makjuj adalah api yang mengalir sangat laju. Saintis telah menjangka letusan akan berlaku dalam masa 50 tahun lagi.

10) Pakar Islam juga mengatakan Dajjal yang sebenar akan keluar (di mana hari-hari seterusnya adalah sama dengan dimensi masa di bumi) dalam masa 50 tahun lagi ketika air laut Gallile kering kontang (ketika ini ianya sudah hampir kering sehingga tidak mampu mengepam air untuk rakyat Israel)

11) Walaupun mereka menyatakan Dajjal itu hanya boleh melihat dengan mata kiri (mata kanannya buta) - saya kira Dajjal ini akan menjadi pemimpin Israel ketika ia menakluk dunia; sebenarnya misi Dajjal adalah untuk menggelapkan hati manusia. Butanya mata kanan itu adalah metafora untuk butanya mata hati beliau dan betapa ia mahukan manusia untuk bersama gelap hati bersama beliau.

12) Ketika ini, apa yang kelihatan jahat dan baik adalah perkara yang berlaku sebaliknya (nota: sila ambil iktibar dari peristiwa NAbi Musa AS dan NAbi Khidir AS) dan ketika ini berleluasa pemikiran feminism dan homoseksual. Ini petanda akhir zaman.

13) Mengapa Israel mahu menakluki dunia melalui sistem wang/riba dan peperangan? Kerana asalnya kaun Yahudi di Israel ini adalah dari kaum khazar, yang terletak betul2 sempadan Rusia dan Eropah, di mana Raja Zulkarnain membina tembok besi. Mereka sangat suka pada peperangan dan kerosakan. Dan yang menduduki Israel kini adalah 90% daripada kaum Eropah Timur ini. Mereka ini dikatakan "so-called Jews" bukanlah Yahudi secara keturunan tetapi mendakwa tanah suci itu adalah tanah hak milik mereka.

Ketika saya menaipkan yang ini, saya rasa gelapnya hati saya kerana terlalu memikirkan hal keduniaan dan butanya hati saya untuk tidak mengetahui bahawa hari terakhir boleh berlaku bila-bila masa sahaja. Insha'Allah, kita sama-samalah meminta hidayah kepada Allah supaya menerangi hati kita supaya kita dapat melihat kebenaran di hari-hari terakhir ini. untuk mengelakkan diri kita dari fitnah Dajjal, bacalah Surah Al-Kahfi pada setiap kali Jumaat nescaya kita akan terselamat dari sebaran-sebaran Dajjal tersebut.

Sebar-sebarkan dan ambillah iktibar daripadanya, insha'Allah.

No comments: