Saturday 17 January 2009

ayat-ayat cinta tuhan

ayat-ayat cinta mendamaikan rohani kita.
suatu petang yg indah aku dgn sorg sahabat msk bookshop.
dgn langkah yg ringan aku ke sudut novel melayu.
mungkin ini jodoh aku dgn ayat-ayat cinta.
terus mataku tertancap cover novel bercorak bunga pink.
Ayat-ayat cinta oleh Habiburrahman el-shirazy.
terus tgn aku menggapai & membaca komen dr sasterawan negara kita.
butiran kata-katanya sungguh indah.
sewajarnya mendapat anugerah The Most Favourite Book mengalahkan novel Harry Potter.
aku membeli tanpa kegusaran.wpun ini adalah novel pertama aku.
serupa hadiah yg besar untuk diri aku.
dan jugak akan aku kirimkan kpd sorg sahabat yg jauh d mata.
sejujurnya sgt dekat d hati
inilah ayat-ayat tuhan.
sebagai santapan rohani bg setiap hamba-Nya.
wallahualam.





No comments: